bloggfortjejer

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Ny dikt 2013

Av Patrik - 31 augusti 2013 18:55

En nyskriven dikt av mig:


På konsert


En ljus äppelkindad tiger
reser sig över scenkanten
och blickar kommersiellt ner i folkvimlet
där det doftar sockervadd och rostad lök


några har övernattat i tält
men hon sov på hotell
hela natten


hade hela sin tröja nerklottrad
med hans autograf


måste vara ett fan
tänkte jag


och fick en tappad slush
över mig


nästan lite konstnärligt
med strimmor
och en stor orangegul sol
över hela ryggen


men jag stod still
flyttade mig inte en centimeter.


Patrik 2013

 
 
Jonnah

Jonnah

1 september 2013 19:32

Hej! Tänkte bara om du kunde förklara lite mer vad du vill att jag ska skriva om och vad boken ska handla om? :)

http://jonnahnilsson.bloggplatsen.se

Patrik

1 september 2013 19:57

Hej Jonnah

Så kul att du frågade : )

Boken är om en 4 cm docka som bor i ett dockhus. Det är allt jag vet! För när du bestämmer vad flickan skall säga i boken så måste jag komma på något nytt i berättelsen och jag kan då inte bestämma hur boken skall bli i förväg.

Du bestämmer alltså hur boken skall bli genom dina svar till mig!

Jag är dockan och då pratar jag med dig eftersom du är flickan i berättelsen! Och då kommer jag på berättelsen som sker runt dockhuset och flickan i texten efter dina svar. Du svarar och jag kommer på vad som skall ske.

Texten du läser är ingen färdig text som den Poesi jag skrev här utan texten ser ut som den du läser här på min blogg!

Detta för att jag inte vet vad du kommer att säga till mig i förväg i berättelsen! För du är ju då flickan i texten och alla svar har ju stor betydelse för vad som skall ske!

Exempel:

Lina vill låna dockhuset av dig?

Då får du frågan av mig: Vill du låna ut dockhuset till Lina?

Då kan du ju svara JA eller Nej!

Därefter så får jag bestämma om vad som sker när du har skrivit ditt svar till mig.


Det är som ett rollspel! Har du spelat rollspel?



Det är svårt att skriva på det sättet för mig men jag klarar av det!


Förstod du?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik - 27 augusti 2013 19:19


                                              Hej   Jag skulle gärna vilja få möta dig tjej 13 år som vill hjälpa mig med denna text. Du är då flickan i texten och jag är den 3 cm långa dockan. Det finns inga krav på dig eller något ...

Presentation


Välkommen till skrivarhörnan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards